Akce a výprodeje na nás po Vánocích a Novém roce útočí ze všech stran, jak ale vyplývá z průzkumu agentury Ipsos pro PROFI CREDIT, už dávno se nás netýkají pouze v prosinci a lednu, staly se totiž každodenní součástí našich nákupních rituálů. Více než čtyři pětiny obyvatel motivuje, pokud je na daný výrobek poskytnuta sleva. A to zejména u potravin. V těsném závěsu je elektronika a spotřebiče, třetí příčku obsadila kosmetika nebo drogerie, kde sleva motivuje k nákupu 57 % zákazníků. Výjimkou je v této kategorii Bulharsko, kde slevy zabírají mnohem méně. V Polsku zase lidé více než jinde slyší na zlevněný nábytek a sportovní vybavení.

„Ve slevách ráda nakupuje drtivá většina lidí. Více jak 40 % je dokonce aktivně vyhledává,“ říká marketingová ředitelka PROFI CREDIT Dana Hakavcová. Hranice, kde se postoj nakupujícího láme, je ve všech sledovaných zemích zhruba totožná. 40% sleva už je pro zákazníky dostatečně motivující, čím vyšší sleva, tím ochota daný výrobek zakoupit ještě stoupá. 

Zlevnění o víc jak 50 procent už obchodníkům nedává příliš smysl  
Zatímco 40% sleva na zboží naláká polovinu nakupujících, pokud zlevníte ještě dalších 10 %, oslovíte už téměř 90 procent lidí. Z průzkmu společnosti Ipsos pro Profi Credit také vyplývá, že další zlevňování už nedává obchodníkům příliš velký smysl. "Zatímco mezi 40 a 50ti procentní slevou je nárůst atraktivity pro nakupující doslova skokový, další razantní zlevňování už přesvědčí jen zlomek lidí," říká, marketingová ředitelka PROFI CREDIT Dana Hakavcová.

Slevové portály Čechy příliš netáhnou, Bulhaři rekordmany  
V Bulharsku využívá různé slevové portály alespoň jednou měsíčně více než polovina lidí, zatímco u nás pouhá pětina. „Stejné množství Čechů, tedy 20 %, žádný slevový portál dosud nevyužilo,“ poznamenává k tomu marketingová ředitelka PROFI CREDIT Dana Hakavcová. Více jak třetina Čechů portály využívá pouze příležitostně. A téměř totožná situace je i v sousedním Polsku.

Právě hledáme úvěrové poradce po celé ČR